Afslanktips voor iedereen

Een hardnekkig misverstand bij een grote groep mensen is dat alleen sporten en bewegen helpt om af te vallen. Uiteraard is een goede training van groot belang om sneller af te kunnen vallen. Echter is voeding van veel groter belang. Wanneer je af wilt vallen is het dan ook van groot belang om je huidige voeding onder de loep te nemen en een ander voedingsschema te gebruiken. Dit stelt je beter in staat om snel af te kunnen vallen. Daarnaast is een goed voedingsschema ook beter voor de langere termijn.

Voeding
Het aanhouden van het juiste voedingsschema is dan ook van essentieel belang om af te kunnen vallen. Zo is het zelfs mogelijk om af te vallen zonder te sporten, maar wel gezond te eten. Dit geeft eerder resultaat dan veel sporten en daarbij ongezond te eten. De eerste afslanktip is dan ook om gezond te gaan eten volgens een goed doordacht voedingsschema. Zo is het ook belangrijk om de verschillende voedingsstoffen onder de loep te nemen. Om je lichaam goed op gang te houden heb je enkele voedingsstoffen hard nodig, waaronder vetten, eiwitten en koolhydraten. Hiervan zorgen vooral de koolhydraten voor een langzame vetverbranding. Dit houdt in dat je van te veel koolhydraten vaak aankomt. Dit in tegenstelling tot de eiwitten en vetten die in gezonde voeding zitten. Deze voedingsstoffen verbranden wel makkelijker vet. Hierdoor val je weer af.

Koolhydraten

Een andere afslanktip is dan ook om de koolhydraten met mate binnen te krijgen. Koolhydraten vind je onder andere in suiker, granen, alcohol en zetmeel. Onder invloed van de hoeveelheid koolhydraten in je lichaam wordt het enzym dat lichaamsvet verbrandt geblokkeerd. Hierdoor ga je dus minder snel vet verbranden bij een hoge hoeveelheid koolhydraten in je lichaam. Wanneer je dus veel koolhydraten binnen krijgt per dag is het dus lastiger om af te vallen, zelfs wanneer je daarbij veel sport.

Eiwitten en gezonde vetten
Deze voedingsstoffen blokkeren de vetverbranding niet, maar stimuleren je lichaam vaak om vet te verbranden. Gezonde vetten en eiwitten vind je dan ook in een groot aantal verschillende producten, zoals vis, vlees, noten, groenten en eieren. Daarnaast kun je ook enkele natuurlijke oliën gebruiken om gezonde vetten binnen te krijgen. Wanneer je veel producten in je voedingsschema opneemt die deze eiwitten en vetten bevatten ga je sneller je reserves aanspreken, waardoor je meer energie gaat verbranden en dus ook vet.

Gezonde voeding
Om precies te weten welke voedingsstoffen zich in je voeding bevinden is het van belang om zelf je eten te bereiden en hier ook veel aandacht aan te besteden. Voorverpakte en bewerkte producten uit de supermarkt bevatten vaak dan ook veel verschillende stoffen die je vaak niet eens nodig hebt. Daarnaast doen deze vetten, suikers en toegevoegde smaakstoffen vaak meer kwaad dan goed. Het eten van onbewerkte producten is dan ook altijd beter voor het afslanken.

Ook wanneer het sauzen betreft.
Een andere handige afslanktip is het vermijden van granen en suiker. Hierdoor krijg je vaak te veel koolhydraten binnen, waardoor het verbranden van vet moeilijker wordt.
Daarnaast kun je er ook vaker voor kiezen om verschillende groenten te persen, zodat je het sap op kunt drinken. Het sap dat je hierdoor binnen krijgt beschikt vaak over de juiste voedingsstoffen en vitaminen. Daarnaast krijg je hierdoor minder calorieën binnen, terwijl het hongergevoel wel verdwijnt.

Handige afslanktips
Ten slotte zijn er nog een aantal andere handige afslanktips die voor iedereen haalbaar zijn. Uiteraard is bovenstaande van belang, maar er zijn nog enkele andere tips waar je mee aan de slag kunt. Zo is het van belang om langzaam verterend voedsel te eten. Hierdoor zit je gedurende een langere periode vol en ga je minder snacken. Ook het vermijden van vruchtensappen is een handige tip, omdat deze vaak vol toegevoegde suikers zitten. Een andere tip is om niet met een volle maag naar bed te gaan. Wanneer je met een volle maag naar bed gaat wordt het verbrandingsproces verstoord, waardoor je minder vet verbrand tijdens je slaap.

Share This:

Een gedachte over “Afslanktips voor iedereen”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *