Een mooie strakke buik of sixpack, wie wilt dat nou niet?

Niet meer in paniek raken zodra mensen uw buik kunnen zien en ongemakkelijk over het strand lopen. Een strakke buik zorgt geeft zelfvertrouwen en zorgt ervoor dat u lekker in uw vel zit, maar hoe krijgt u nu zon mooie strakke buik? Het antwoord is simpel: een buikspierapparaat!

Veel mensen hebben geen tijd of zin om elke keer naar de sportschool te gaan om te trainen. Dit is ook helemaal niet nodig om een strakke buik te krijgen. Een buikspierapparaat is namelijk een prima hulpmiddel om thuis uw buikspieren te trainen en zo alsnog het mooie buikje te krijgen waar u altijd al van hebt gedroomd!

buikspieren

Buikspier-apparaat zijn er in verschillende soorten en maten. Zo heeft u buikspierapparaten waarbij u door middel van workouts uw buikspieren traint. Werkt u zichzelf liever niet in het zweet? Ook dan hebben wij geschikte buikspierapparaten voor u. Wij hebben namelijk buikspierapparaten, zoals de Ab Tronic X2, die werken door middel van elektronische spiersimulatie ESS). Dit is een wetenschappelijk bewezen techniek die actieve spiercontracties creëert. Met andere woorden: Het buikspierapparaat doet al het werk voor u, zodat u zelf niets hoeft te doen. U kunt gewoon lekker relaxen terwijl uw buikspieren getraind worden!

Bekijk ons aanbod buikspierapparaten en bestel deze direct bij de aanbieder! Geniet van een actieve workout of ga lekker achterover zitten terwijl uw buikspieren worden getraind door uw buiktrainer!

Share This:

Afslanktips voor iedereen

Een hardnekkig misverstand bij een grote groep mensen is dat alleen sporten en bewegen helpt om af te vallen. Uiteraard is een goede training van groot belang om sneller af te kunnen vallen. Echter is voeding van veel groter belang. Wanneer je af wilt vallen is het dan ook van groot belang om je huidige voeding onder de loep te nemen en een ander voedingsschema te gebruiken. Dit stelt je beter in staat om snel af te kunnen vallen. Daarnaast is een goed voedingsschema ook beter voor de langere termijn.

Voeding
Het aanhouden van het juiste voedingsschema is dan ook van essentieel belang om af te kunnen vallen. Zo is het zelfs mogelijk om af te vallen zonder te sporten, maar wel gezond te eten. Dit geeft eerder resultaat dan veel sporten en daarbij ongezond te eten. De eerste afslanktip is dan ook om gezond te gaan eten volgens een goed doordacht voedingsschema. Zo is het ook belangrijk om de verschillende voedingsstoffen onder de loep te nemen. Om je lichaam goed op gang te houden heb je enkele voedingsstoffen hard nodig, waaronder vetten, eiwitten en koolhydraten. Hiervan zorgen vooral de koolhydraten voor een langzame vetverbranding. Dit houdt in dat je van te veel koolhydraten vaak aankomt. Dit in tegenstelling tot de eiwitten en vetten die in gezonde voeding zitten. Deze voedingsstoffen verbranden wel makkelijker vet. Hierdoor val je weer af.

Koolhydraten

Een andere afslanktip is dan ook om de koolhydraten met mate binnen te krijgen. Koolhydraten vind je onder andere in suiker, granen, alcohol en zetmeel. Onder invloed van de hoeveelheid koolhydraten in je lichaam wordt het enzym dat lichaamsvet verbrandt geblokkeerd. Hierdoor ga je dus minder snel vet verbranden bij een hoge hoeveelheid koolhydraten in je lichaam. Wanneer je dus veel koolhydraten binnen krijgt per dag is het dus lastiger om af te vallen, zelfs wanneer je daarbij veel sport.

Eiwitten en gezonde vetten
Deze voedingsstoffen blokkeren de vetverbranding niet, maar stimuleren je lichaam vaak om vet te verbranden. Gezonde vetten en eiwitten vind je dan ook in een groot aantal verschillende producten, zoals vis, vlees, noten, groenten en eieren. Daarnaast kun je ook enkele natuurlijke oliën gebruiken om gezonde vetten binnen te krijgen. Wanneer je veel producten in je voedingsschema opneemt die deze eiwitten en vetten bevatten ga je sneller je reserves aanspreken, waardoor je meer energie gaat verbranden en dus ook vet.

Gezonde voeding
Om precies te weten welke voedingsstoffen zich in je voeding bevinden is het van belang om zelf je eten te bereiden en hier ook veel aandacht aan te besteden. Voorverpakte en bewerkte producten uit de supermarkt bevatten vaak dan ook veel verschillende stoffen die je vaak niet eens nodig hebt. Daarnaast doen deze vetten, suikers en toegevoegde smaakstoffen vaak meer kwaad dan goed. Het eten van onbewerkte producten is dan ook altijd beter voor het afslanken.

Ook wanneer het sauzen betreft.
Een andere handige afslanktip is het vermijden van granen en suiker. Hierdoor krijg je vaak te veel koolhydraten binnen, waardoor het verbranden van vet moeilijker wordt.
Daarnaast kun je er ook vaker voor kiezen om verschillende groenten te persen, zodat je het sap op kunt drinken. Het sap dat je hierdoor binnen krijgt beschikt vaak over de juiste voedingsstoffen en vitaminen. Daarnaast krijg je hierdoor minder calorieën binnen, terwijl het hongergevoel wel verdwijnt.

Handige afslanktips
Ten slotte zijn er nog een aantal andere handige afslanktips die voor iedereen haalbaar zijn. Uiteraard is bovenstaande van belang, maar er zijn nog enkele andere tips waar je mee aan de slag kunt. Zo is het van belang om langzaam verterend voedsel te eten. Hierdoor zit je gedurende een langere periode vol en ga je minder snacken. Ook het vermijden van vruchtensappen is een handige tip, omdat deze vaak vol toegevoegde suikers zitten. Een andere tip is om niet met een volle maag naar bed te gaan. Wanneer je met een volle maag naar bed gaat wordt het verbrandingsproces verstoord, waardoor je minder vet verbrand tijdens je slaap.

Share This:

Dieetschema’s voor een fit lichaam

fit lichaamHet hebben van een fit, gespierd en gezond lichaam stellen steeds meer mensen als ultiem doel. Echter is het niet voor iedereen weggelegd om dit doel snel te bereiken. Het volgen van een dieetschema is hierbij van essentieel belang. Het eerste wat je moet doen om een fit lichaam te verkrijgen is je huidige voedingspatroon onder de loep nemen. Daarnaast is het van belang om overwegend gezonde producten aan te schaffen, zonder toegevoegde stoffen. Onbewerkte producten zijn dan ook altijd beter dan bewerkte producten. Buikspier-apparaat zet alles op een rijtje.

Dieetschema
Wanneer je een goed doordacht en uitgebalanceerd dieetschema hebt weet je precies wat je van te voren kan verwachten. Deze regelmaat helpt veel mensen met het bereiken van hun ultieme doel. Zo is een groot voordeel van het dieetschema dat je precies weet wat je op welk moment kunt eten. Je hoeft niet meer bij elk tussendoortje na te denken wat het precies doet en wat je op dat moment nodig hebt, dit heb je van te voren al bedacht. Daarnaast stelt een goed dieetschema je in staat om binnen korte tijd enkele kilo’s af te vallen. Ook het behouden van je spiermassa is mogelijk met een goed dieetschema. Ten slotte kun je een groot aantal maaltijden van te voren al voorbereiden, doordat je precies weet wat je dieetschema inhoudt. Dit maakt dat je minder tijd kwijt bent aan het bereiden van je voeding en kun je al veel maaltijden van te voren bereiden. Dit maakt het diëten veel toegankelijker en eenvoudiger voor veel mensen. Een dieetschema past dan ook in een hectisch leven met een druk schema.

Verschillende dieetschema’s
Tegenwoordig zijn er een groot aantal verschillende dieetschema’s te verkrijgen. Het is hierbij voor de meeste mensen van belang dat het diëten je honger gevoel stilt. In het verleden bestonden veel dieetschema’s er uit dat je veel minder ging eten. Echter had je hierdoor de hele dag last van een honger gevoel. Dit verkleint de kans van slagen van het dieet. Er zijn nu dan ook een groot aantal dieetschema’s waarbij je wel de gehele dag door wat kunt eten. Hierdoor heb je minder vaak een hongerig gevoel en is de kans groter dat je het doel bereikt.

Caloriearm
Een populair dieetschema is het caloriearme dieet. Hierbij wordt de nadruk gelegd op magere producten, waardoor je de calorie inname zoveel mogelijk beperkt. Vaak wordt er een maximum aantal calorieën per dag gehanteerd, zodat je een goed inzicht hebt van de mogelijkheden. Dit betekent ook dat je veel verschillende producten mag eten, zolang je het schema maar aanhoudt. Voor veel mensen biedt dit dieet dan ook uitkomst, doordat je nog wel gevarieerd kan eten.

Koolhydraten
Een ander populair dieetschema is het koolhydraatarme dieet. Hierbij houdt je de inname van het aantal koolhydraten zo laag mogelijk. Veel mensen krijgen per dag dan ook te veel koolhydraten binnen, in de vorm van brood, pasta, rijst of aardappelen. De koolhydraten die je lichaam binnenkomen worden meestal omgezet in suiker. Hierdoor werk je vaak een toename van je gewicht in de hand. Wanneer je minder koolhydraten binnen krijgt is je lichaam beter in staat om vet te verbranden.

Vetten

Ten slotte is er nog het vetarme dieet. Dit dieetschema houdt in de meeste gevallen in dat je snel kunt afvallen. Dit komt doordat je binnen dit schema zo min mogelijk vetten binnenkrijgt. Een vetarm dieetschema is niet altijd geschikt voor de lange termijn, omdat je dan teveel belangrijke voedingsstoffen gaat missen. Echter zijn ze wel nuttig op de korte termijn, om snel vet te kunnen verliezen. Een vetarm dieet is vaak wel strikter om te volgen en hierdoor niet geschikt voor iedereen.

Share This:

Waarom een energiereep gebruiken tijdens het sporten

Het spreekt voor zich dat je tijdens het sporten veel energie verbruikt. Dit stelt je in staat om meer vet te gaan verbranden, zodat je gewicht verliest en afvalt. Buikspier-apparaat.nl raadt aan gedurende het sporten een hoge prestatie voor een lange tijd te leveren is het van belang om je energiebalans ook tijdens het trainen op peil te houden. Het is dan ook niet alleen belangrijk om voor en na de training voldoende gezonde producten te eten, zodat je je lichaam van de juiste voedingsstoffen voorziet. Er zijn ook een aantal producten waardoor je tijdens de training jezelf van extra energie kan voorzien. Een zeer populair product onder veel sporters is de energiereep. Een handige manier om snel extra energie te verkrijgen, daarnaast is een energiereep makkelijk mee te nemen. Door je energiebalans tijdens de training op peil te houden kan je niet alleen langer door trainen, je kunt de training ook intensiever maken. Dit zorgt er voor dat je alleen nog maar meer vet gaat verbranden.

vrouw boksen

Energiebalans
Het is van groot belang om gedurende het sporten je energiebalans op een gelijk niveau te houden. Wanneer je veel fysieke inspanning levert spreek je namelijk al je voorraden aan energie aan in je lichaam. Dit zorgt er voor dat je uiteindelijk uitgeput stopt met sporten. Om toch langer door te kunnen gaan is het eten van een energiereep tijdens het sporten een van de meest geschikte manieren om jezelf van extra energie te voorzien. Het gebruik van energierepen alleen is niet voldoende om een goede energiebalans te ontwikkelen. Je gehele voedingsschema dient hierop ingesteld te worden. Voor en na de training is het dan ook zaak om de energiebalans op peil te maken en aan te vullen. Echter hebben veel sporters baat bij het gebruik van een energiereep tijdens het sporten, om zo nog extra inspanningen te kunnen verrichten.

Verschillende energierepen
Er zijn verschillende energierepen op de markt verkrijgbaar die ieder een andere werking hebben, maar ook een andere samenstelling van ingrediënten hebben. Het is dan ook van belang om van te voren uit te zoeken welke soort energiereep je moet hebben. Zo wordt er onder andere verschil gemaakt in duursport en krachtsport. Bij duursport lever je een intensieve prestatie voor een langere tijd. De energierepen die gemaakt zijn voor duursporters leveren dan ook voor een langere tijd energie. Echter is de energie boost die je in het begin krijgt minder groot, om de mate van energie te kunnen doseren. Dit in tegenstelling tot de energierepen voor de krachtsporter. Een krachtsporter is gebaat bij het verkrijgen van snelle energie, omdat er bij krachtsport meer gebruik wordt gemaakt van korte en explosieve bewegingen. Een energiereep die zich richt op de krachtsporter is dan vaak sneller uitgewerkt, echter is de energie boost die je hiervan krijgt wel sterker.

Ingrediënten
Om de juiste energiereep te vinden is het van belang om naar de ingrediënten te kijken. Zo is het bijvoorbeeld niet nodig dat er verzadigde vetten in de energiereep zit, hier heb je meestal niets aan. Ook de koolhydraten die in de energiereep zitten hoeven niet al te veel te zijn. Koolhydraten zorgen er namelijk voor dat het verbranden van vet moeizamer gaat. Daarnaast hoeft een energiereep ook niet al te veel vezels te bevatten. Dit omdat je deze niet nodig hebt voor de fysieke inspanning die je levert. Het is wel een goed teken als de energiereep over veel eiwitten bevat. Zowel de duursporter als krachtsporter heeft baat bij een grote hoeveelheid eiwitten. Onder invloed van de eiwitten ben je namelijk beter in staat om spieren op te bouwen en te laten herstellen.

Share This: